Guten Abend, ich weiss ich hab mich noch nicht richtig vorgestellt (wird in kürze folgen) dennoch lese ich seit einigen Monaten im speziellen die Beiträge bezüglich F80 und F82 mit grossem Interesse. Das grösste Rätsel scheint dabei immer noch der im M3/M4 womöglich eingesetzte Antriebsstrang zu sein. Ich habe gerade im F30Post (http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=759940) gelesen das eine neuen Motorengeneration mit "Air-to-Water-Ladeluftkühler" in der Entwicklung ist. (N58??)
Der Originaltext ist zwar in Chinesisch, aber dank Google-Translate lässt es sich einigermaßen entziffern
3.2L L6 turbo engine, is expected to be the final release of the first model year or 440-455hp unchanged (final value is still tuned), but the earliest MY16 start the retrofit kit can be reached 480hp. BMW to abandon the central air intake (N54) by two turbine design, instead of two separate intake system. Its water-cooled intercooler is no stranger to F1 0 M5 on a similar design. Inside the piping design ohm symbol on a similar physics from the forward after a full use of water cooling, the inside middle half points, this may be classified and the cooling, cold water pipe enters from a Y type valve into two paths, respectively, the two cooling. So even if a high temperature of 40C, can still guarantee that the gas entering the cylinder is less than. 35C. Cold is the upper and lower layers, each layer corresponding to a turbine, a feed gas conduit responsible for one of the three cylinder, three cylinders is 135 or 246. Now in the cold in the original position only need another cooling system, this system and the cooling liquid of the car is a concept, the different point is that the fluid pressure is different. Slightly below the oil cooling to the turbine shaft cooling. In addition, after the 480-horsepower kit largely from different coolant and improved cold piping and exhaust systems, and Cold Air Intake, plus better chassis tuning and transmission system to adjust, rather than a lot of people think just brush ECU solve (estimated so expensive).
Es schein dabei offensichtlich, dass das beschriebene Triebwerk das selbe ist, welches auf den Fotos im Anhang zu sehen ist. Die Frage die sich mir nun stellt ist, ob dieses Triebwerk, welches offensichtlich ein Reihensechszylinder ist, in zukünftigen M-Performance Fahrzeugen zu finden sein wird oder ob dies tatsächlich der Motor des kommenden f80/f82 ist.
Mein Meinung -> M-Performance Motor welcher als Basis für den N55 Nachfolger dienen könnte.
Gruss, Ludwig